Vælg billetter

Mennesket har magten - en hyldest til Patti Smith

Art Talk + Patti Smith-numre i danske nyoversættelser

Med sine kraftfulde sange og stærke poesi står Patti Smith som et af de helt store ikoner inden for rockmusikken og litteraturen.
Lige siden hun i 1975 som åbning på det legendariske album ‘Horses’, der fylder 40 år i år, proklamerede, at Jesus døde for nogens synder, men ikke hendes, har hun været en kompromisløs pionér og rebel med en særlig sans for sprogets magiske kraft.

Mennesket har magten - en hyldest til Patti Smith fejrer hendes fascinerende historie og sprogkunst og inviterer publikum derind fra en anderledes vinkel.

Hør om hendes liv fra barndommens oprør mod den begrænsende pigerolle over tiden på the ‘Piss Factory’ og 70’ernes New Yorker-kunstscene til i dag, hvor hun i en alder af 68 stadig fylder spillesteder med sin rå og poetiske power.
Og oplev samtidig nogle af hendes stærkeste numre i danske nyoversættelser og anderledes fortolkninger.

Art talk og oversættelser: Anya Mathilde Poulsen, mangeårig musikjournalist  i DR og forfatter til bogen ‘Feminint forstærket’.
Musik: Sanger og komponist Kristina Holgersen. Ensemblet: Lydenskab. Elektronisk producer: Søren Lyngsø.

Københavns Hovedbibliotek Krystalgade 15
1172 København K, Danmark

Belépés

Az alábbi közösségi oldal fiókokat is hozzácsatolhatja fiókjához:

sign in with google